Informatie

Informatie

Missie


Wij willen graag effectieve maatgebonden en kwalitatief goede zorg bieden aan onze cliënten. Dit houdt in dat we streven naar een optimaal herstel van het houdings- en bewegingsapparaat wanneer er sprake is van disbalans hierin. Daarbij gaan wij uit van een holistisch mensbeeld en wordt er rekening gehouden met relevante up-to-date wetenschappelijke kennis.

Bij ons staat de cliënt te allen tijde centraal en door een actieve samenwerking met de cliënt wordt er de meest optimale zorg/begeleiding gegeven.

Van groot belang vinden wij dat de praktijk als laagdrempelig en toegankelijk wordt ervaren en er sprake is van wederzijds respect en vertrouwen. Correcte, prettige en persoonlijke omgangsvormen dragen bij aan de sfeer in de praktijk en staan bij ons daarom in hoog in het vaandel.

Om deze zorg te kunnen bieden en uitdragen zijn wij bewust een kleinschalige praktijk (gebleven), omdat we vinden dat in deze setting persoonlijke aandacht en advies (beter) tot zijn recht komt.

Visie


Wij willen als fysiotherapie praktijk binnen de eerste lijn, zorg blijven aanbieden voor een brede cliëntenpopulatie. Om de optimale zorg die wij nastreven te kunnen bieden, zorgen wij dat we door middel van scholing op de hoogte zijn van de laatste behandelwijzen en inzichten. Daarnaast willen we de samenwerking met verwijzers en andere disciplines vergroten.

Vergoeding Fysiotherapie


Niet-chronische behandelcodes worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Bij een chronische behandelcode worden de eerste 20 behandelingen vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Vanaf de 21e behandeling wordt er vergoed vanuit de basisverzekering. Op dat moment gaat wel het eigen risico aangesproken worden. Informeert u zich goed hoe u verzekerd bent voordat u zich aanmeld om te voorkomen dat u voor verassingen komt te staan.

Tarieven


Indien u niet verzekerd bent voor fysiotherapie, dan hanteren wij de volgende tarieven:


Zitting fysiotherapie                                              € 32

Zitting manuele therapie                                    € 45

Zitting oedeemfysiotherapie                              € 45

 

Screening (10 minuten)                                         € 15

Intake en onderzoek na screening                    € 30

Intake en onderzoek na verwijzing                   € 45


Aan huis toeslag                                                      € 15

 

Telefonisch consult of overleg (10 minuten)    € 10

Korte rapportage op aanvraag                            € 25

Uitgebreide Rapportage op aanvraag              € 49


Niet nagekomen afspraak*                                 € 32

*Indien een gemaakte afspraak korter dan 24 uur van te voren wordt afgezegd.


U kunt het bedrag overmaken ten name van Praktijk Fysiotherapie Piet Heinstraat NL89 INGB 0004 9452 24




Registraties Therapeuten


Beide therapeuten zijn geregistreerd in het BIG-register en staan ingeschreven in het landelijke kwaliteitsregister KRF NL.


Privacyreglement


Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In dit privacyreglement willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.

Praktijk voor Fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier verwerkt uw persoonsgegevens omdat u gebruik maakt van onze diensten. Wij dienen hierbij aan de Nederlandse Wet Bescherming Persoonsgegevens (WPB) te voldoen. Per 25-5-2018 is een nieuwe Europese verordening in werking getreden, de Algemene Verordening Gegevenbescherming (AVG). Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:

Uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type  persoonsgegevens zijn beschreven in dit privacyreglement;

Verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;

Vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van persoonsgegevens;

Passende technische en organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;

Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;

Op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren.

Als Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van ons privacyreglement, of in algemenere zin, vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via de contactgegevens onder aan dit document.


Verwerking van persoonsgegevens van cliënten

Persoonsgegevens van cliënten worden door Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier verwerkt en hebben we nodig ten behoeve van de volgende doelstelling(en):

Het bijhouden van patiënten dossier; wij zijn wettelijk verplicht (in het kader van de Wet op de Geneeskundige Behandelovereenkomst oftewel WGBO) om een dossier aan te leggen met uw persoonsgegevens als wij zorg aan u verlenen. Hierbij geldt ook een legitimatieplicht van de patiënt.

Om uw fysiotherapie behandeling optimaal te kunnen uitvoeren.

Voor de communicatie met uw zorgverzekeraar (om te kunnen declareren).

Om contact met u op te kunnen nemen als dat nodig is (bijvoorbeeld voor het verzetten van een afspraak).

Voor schriftelijke communicatie of telefonisch contact (indien nodig) met huisarts,  specialist of andere zorgprofessional over uw opdracht/hulpvraag tijdens de behandelperiode (alleen na uw toestemming). 

Deelname CQ-index, verplichte evaluatie (middels klanttevredenheidsonderzoek), die door de verzekeraars in hun contract is opgenomen (alleen na uw toestemming).

Grondslag voor deze persoonsgegevens is:

Het zo adequaat en optimaal mogelijk kunnen uitvoeren van uw hulpvraag door de door u benaderde zorgverlener, wat in zal houden een behandeltraject  fysiotherapie en of  manuele therapie  en of oedeemfysiotherapie.

Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier de volgende persoonsgegevens van u vragen:

-Voornaam

-Tussenvoegsel

-Achternaam

-Voorletters

-(Zakelijk) Telefoonnummer

-(Zakelijk) E-mailadres

-Geslacht

-Geboortedatum

-BSN nummer (Dit is een wettelijke verplichting voor geregistreerde zorgverleners)

-Adres

-Woonplaats

-Huisarts

-Identificatie en nummer van het betreffend document (rijbewijs, paspoort, identiteitskaart, vreemdelingendocument)

-Polisnummer(s) van uw zorgverzekering(en)

-Relevante medische gegevens m.b.t fysiotherapeutische behandeling

Uw persoonsgegevens worden door Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode:

Gedurende de looptijd van 15 jaar, een bewaartermijn die wettelijk is vastgelegd in de WGBO voor het bewaren van medische dossiers. (En financiële administratie voor maximaal 7 jaar.

Hoe verkrijgen we deze gegevens:

In principe verkrijgen we deze gegevens rechtstreeks van u (mondelinge toestemming) als u bij ons in de praktijk komt om behandeld te worden. Het is ook mogelijk dat wij een verwijzing of brief van uw (huis)arts of specialist ontvangen met daarin uw gegevens.

Indien wij van u een dossier aanleggen, zal een deel van deze gegevens geverifieerd / aangevuld worden via officiële, betrouwbare bronnen. Denk hierbij aan Vecozo voor het controleren van uw verzekering en het SVB-Z voor het controleren van uw persoonsgegevens zoals BSN, naam en adres.


Verstrekking aan derden

Wij verwerken uw persoonsgegevens. Wij verstrekken uw gegevens in een aantal gevallen aan een andere partij. Wij verstrekken geen gegevens aan partijen buiten de EU.

De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is en uitsluitend in het kader van onze dienstverlening en de verplichtingen die daaruit voortvloeien voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.

Er worden geen van uw gegevens aan derden versterkt voor marketing doeleinden o.i.d..

Wij maken in een aantal gevallen gebruik van een derde partij. Deze partijen vallen ook onder Nederlandse wet- en regelgeving en zijn dus ook verplicht om te voldoen aan de WBP en de AVG. Derde partijen gebruiken wij voor:

Het verzorgen van de (financiële) administratie (Intramed Online);

Het systeembeheer (Data Square);

Het verwerken van de jaarrekening (ACB-accountant);

Het verzorgen van de medische declaraties bij de desbetreffende zorgverzekeraar;

Het verzorgen van terugkoppeling naar uw huisarts en/of specialist;

Het opvragen van verzekering bij Vecozo;

Het klantervaringsonderzoek, het gaat hierbij om uw emailadres voor het invullen van een enquête, welke via Mediquest uitgevoerd (alleen na uw toestemming)

Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen. Verder zullen wij de door uw verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken , tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is. Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een onderzoek (persoons)gegevens bij ons opvraagt. In een dergelijk geval dienen wij medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven. Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier schriftelijk toestemming voor geeft. Ook na overlijden worden de gegevens niet openbaar gemaakt, tenzij u hier vooraf toestemming voor heeft gegeven.


Binnen de EU

Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen welke gevestigd zijn buiten de EU.


Minderjarigen

Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jongen dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger.


Bewaartermijn

Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist.


Beveiliging en veiligheid van uw gegevens

Wij nemen de bescherming van uw gegevens serieus en hebben passende hebben maatregelen getroffen om verlies, onbevoegde toegang, misbruik, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging te voorkomen.

Heeft u echter aanwijzingen voor misbruik, of de indruk dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn, neemt u dan contact met ons op. Onze contactgegevens kunt u onderaan dit document vinden.

Uw gegevens worden bij ons veilig opgeslagen in een patiënten dossier. Hiervoor gebruiken wij het software pakket van Intramed Online. De leverancier van deze software is gecertificeerd volgens internationale normen op het gebied van informatiebeveiliging (ISO 27001 en NEN7510). Wij voeren de door onze leverancier aangeraden updates van de software tijdig uit. Eventuele papieren (denk hierbij aan verwijzingen) worden in afgesloten dossierkasten in onze praktijk bewaard.

Behalve de fysiotherapeut die u behandeld, heeft ook een beperkt aantal andere personen toegang tot de gegevens die in de elektronische registratie zijn opgenomen. Dit zijn bijvoorbeeld andere fysiotherapeuten in de praktijk, waarnemers die soms worden ingehuurd of stagiaires.

Technische en organisatorische maatregelen die zijn genomen om persoonsgegevens van u te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, zijn bijvoorbeeld de volgende maatregelen;

Alle personen die namens Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden aan geheimhouding daarvan.

We hanteren een gebruikersnaam en wachtwoordbeleid op al onze systemen;

We pseudonimiseren en zorgen voor de encryptie van persoonsgegevens als daar aanleiding toe is;

Wij maken back-ups van de persoonsgegevens om deze te kunnen herstellen bij fysieke of technische incidenten;

We testen en evalueren regelmatig onze maatregelen;

Onze medewerkers zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van persoonsgegevens.

Wij hebben ook een meldplicht t.a.v. datalekken. Alle datalekken worden geregistreerd. Indien bij een datalek de onrechtmatige verwerking van persoonsgegevens niet kan worden uitgesloten neemt de verantwoordelijke voor gegevensverwerking contact op met de Autoriteit Persoonsgegevens en wij zullen ook de betrokkenen (u) daarvan op de hoogte stellen.


Rechten omtrent uw gegevens

U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegeven welke wij van u ontvangen hebben. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door één van onze verwerkers. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij. Indien u meent dat gegevens onjuist zijn vastgelegd, kunt u de behandelende fysiotherapeut verzoeken deze te wijzigen. Ook kunt een verzoek tot inzage, correctie of verwijdering sturen naar info@fysiotherapiezeeheldenkwartier.nl. Wij kunnen u vragen om u te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan voornoemde verzoeken. Dit ter bescherming van uw privacy. Praktijk voor Fysiotherapie en manuele therapie Zeeheldenkwartier zal zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek reageren.

Mogen wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van een door u gegeven toestemming hiertoe, dan heeft u altijd het recht deze toestemming in te trekken.

 

Website bezoek

Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier heeft ook een website, https://www.fysiotherapiezeeheldenkwartier.nl.

Onze website draait onder een beveiligde verbinding (SSL), dat betekent dat u een slotje in de adresbalk van uw browservenster moet zien en het adres begint met “https”.

Bij uw bezoek aan onze website worden geen cookies gebruikt om uw internet gedrag te herleiden of op te slaan.


Klachten

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover direct contact met ons op te nemen. Komen wij er samen met u niet uit dan vinden wij dit natuurlijk erg vervelend. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.

 

Vragen?

Als u naar aanleiding van ons Privacyreglement nog vragen of opmerkingen heeft over de verwerking van uw gegevens binnen onze praktijk neem dan contact met ons op.


Contactgegevens

Praktijk voor fysiotherapie & manuele therapie Zeeheldenkwartier

Elandstraat 77A

2518 GM  Den Haag

info@fysiotherapiezeeheldenkwartier.nl

 

(Wij behouden ons het recht voor om de informatie op deze website (inclusief de tekst van dit privacyreglement) te allen tijde te wijzigen zonder hiervan nadere aankondiging te doen. Het verdient aanbeveling om deze informatie geregeld te raadplegen, zodat u van eventuele wijzigingen op de hoogte geraakt.)



Share by: